Fejkad pressrelease-kampanj riktad mot Adidas
EXTERNT. En rad fejkade pressreleaser har gått ut i Adidas namn i kampanj mot bristfälliga villkor för arbetare inom klädindustrin. Det rapporterar Pr Week. Det internationella nätverket Clean Clothers Campaign har tillsammans med aktivistgruppen The Yes Men producerat och distribuerat ett antal pressmeddelanden med Adidas som avsändare i syfte att belysa vad de anser är
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.