Studien är gjord bland större kunder bland event-, digital-, reklam- och pr-byråer. Studien visar att 28 procent av kunderna alltmänt efterfrågar mer proaktivitet från byråerna. 20 procent vill ha mer kreativitet och 19 procent högre prisvärd. Studien visar att det viktigaste skälet till val av byrå är personkemi, som 46 procent angav. Det innebär en ökning med 7 procentenheter från år 2011. Alternativet Kreativ höjd ökade från 28 till 34 procent

Vill du läsa mer?

Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se

Vill du prenumerera?

Fyll i din namn och e-post här nedan

Är du redan en prenumerant?

Fyll i formuläret nedan

Tipsa dagens opinion

Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Lämna ett tips

Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Därför är kunderna missnöjda med byråerna 2013-02-21T09:57:27+01:00 Dagens Opinion Dagens Opinion