Byråer, företagen och kunderna om mobil marknadsföring
Undersökningen visar att företagen tänker öka andelen investeringar i reklamköp från 10,2 till 18,7 procent av den totala investeringen i digitala mediekanaler. 73 procent av företagen säger att de utvecklar appar medan 55 procent anger att de använder mobiler till att skapa dialog med konsumenterna. Att öka mervärdet för kunderna via mobila tjänster är ett område som kommer att växa starkast. Uppåt 70 procent av företagen i undersökningen har en mobil hemsida
Undersökningen visar att företagen tänker öka andelen investeringar i reklamköp från 10,2 till 18,7 procent av den totala investeringen i digitala mediekanaler. 73 procent av företagen säger att de utvecklar appar medan 55 procent anger att de använder mobiler till att skapa dialog med konsumenterna. Att öka mervärdet för kunderna via mobila tjänster är ett område som kommer att växa starkast. Uppåt 70 procent av företagen i undersökningen har en mobil hemsida
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.