Vad pr-branschen kan lära sig från Samsungs fiasko
Sökorden ”Samsung and Galaxy Note 7” ger 13 000 medieuppdateringar världen över och 440 000 omnämningar i digitala och sociala kanaler. Majoriteten av dessa är negativa.
Yvonne Maher, chef för pr- och- marknadsföringsbyrån Cognito EMEA och skribent för PR News har följt Samsungs krishantering och analyserat vad som gått fel i företagets kommunikation
Sökorden ”Samsung and Galaxy Note 7” ger 13 000 medieuppdateringar världen över och 440 000 omnämningar i digitala och sociala kanaler. Majoriteten av dessa är negativa.
Yvonne Maher, chef för pr- och- marknadsföringsbyrån Cognito EMEA och skribent för PR News har följt Samsungs krishantering och analyserat vad som gått fel i företagets kommunikation
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.