Sökorden ”Samsung and Galaxy Note 7” ger 13 000 medieuppdateringar världen över och 440 000 omnämningar i digitala och sociala kanaler. Majoriteten av dessa är negativa.
 
Yvonne Maher, chef för pr- och- marknadsföringsbyrån Cognito EMEA och skribent för PR News har följt Samsungs krishantering och analyserat vad som gått fel i företagets kommunikation

Vill du läsa mer?

Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se

Vill du prenumerera?

Fyll i din namn och e-post här nedan

Är du redan en prenumerant?

Fyll i formuläret nedan

Tipsa dagens opinion

Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Lämna ett tips

Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Vad pr-branschen kan lära sig från Samsungs fiasko 2016-10-29T11:45:59+02:00 Dagens Opinion Dagens Opinion