Stort vinsttapp för Springtime och Burson
För två av Sveriges namnkunnigaste pr-byråer, Springtime och Burson-Marsteller, blev 2009 ett mycket tufft år. Och för båda byråerna slutade det med ett negativt rörelseresultat. I Springtimes fall handlade det om en felbedömning av konjunkturen.
Omsättningsmässigt minskade Burson-Marsteller med 14 procent, medan Springtime med 4 procent
För två av Sveriges namnkunnigaste pr-byråer, Springtime och Burson-Marsteller, blev 2009 ett mycket tufft år. Och för båda byråerna slutade det med ett negativt rörelseresultat. I Springtimes fall handlade det om en felbedömning av konjunkturen.
Omsättningsmässigt minskade Burson-Marsteller med 14 procent, medan Springtime med 4 procent
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.