Snapchat förbi Instagram – barnens medievanor 2017
Kantar Sifo har genomfört den årliga medieundersökningen Orvesto Junior som undersöker barns medie- och konsumtionsvanor. Årets undersökning visar att barnen idag, precis som vuxna, använder bilder och filmer för att berätta om sin vardag, sina känslor och om de platser de besöker. Lite mer än hälften av barnen i undersökningen svarar att de lägger ut bilder, video eller kommenterar på sociala medier minst en gång i månaden
Kantar Sifo har genomfört den årliga medieundersökningen Orvesto Junior som undersöker barns medie- och konsumtionsvanor. Årets undersökning visar att barnen idag, precis som vuxna, använder bilder och filmer för att berätta om sin vardag, sina känslor och om de platser de besöker. Lite mer än hälften av barnen i undersökningen svarar att de lägger ut bilder, video eller kommenterar på sociala medier minst en gång i månaden
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.