Kantar Sifo har genomfört den årliga medieundersökningen Orvesto Junior som undersöker barns medie- och konsumtionsvanor. Årets undersökning visar att barnen idag, precis som vuxna, använder bilder och filmer för att berätta om sin vardag, sina känslor och om de platser de besöker. Lite mer än hälften av barnen i undersökningen svarar att de lägger ut bilder, video eller kommenterar på sociala medier minst en gång i månaden

Vill du läsa mer?

Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se

Vill du prenumerera?

Fyll i din namn och e-post här nedan

Är du redan en prenumerant?

Fyll i formuläret nedan

Tipsa dagens opinion

Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Lämna ett tips

Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Snapchat förbi Instagram – barnens medievanor 2017 2017-06-02T06:28:15+02:00 Dagens Opinion Dagens Opinion