Så här bygger du nya mätmål för pr
tidigare kampanjer
Det är viktigt att ställa frågan ”har vi gjort något liknande tidigare?” men också ”har konkurrenter gjort något liknande tidigare?”. Om du kan analysera resurserna och resultatet av en konkurrents initiativ, så kan det spela en stor påverkan för hur du sätter upp mätningen i en framtida kampanj.
förra månaden eller kvartalet
Det är viktigt att ställa frågan ”har vi gjort något liknande tidigare?” men också ”har konkurrenter gjort något liknande tidigare?”. Om du kan analysera resurserna och resultatet av en konkurrents initiativ, så kan det spela en stor påverkan för hur du sätter upp mätningen i en framtida kampanj.
förra månaden eller kvartalet
tidigare kampanjer
Det är viktigt att ställa frågan ”har vi gjort något liknande tidigare?” men också ”har konkurrenter gjort något liknande tidigare?”. Om du kan analysera resurserna och resultatet av en konkurrents initiativ, så kan det spela en stor påverkan för hur du sätter upp mätningen i en framtida kampanj.
förra månaden eller kvartalet
Det är viktigt att ställa frågan ”har vi gjort något liknande tidigare?” men också ”har konkurrenter gjort något liknande tidigare?”. Om du kan analysera resurserna och resultatet av en konkurrents initiativ, så kan det spela en stor påverkan för hur du sätter upp mätningen i en framtida kampanj.
förra månaden eller kvartalet
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.