tidigare kampanjer
Det är viktigt att ställa frågan ”har vi gjort något liknande tidigare?” men också ”har konkurrenter gjort något liknande tidigare?”. Om du kan analysera resurserna och resultatet av en konkurrents initiativ, så kan det spela en stor påverkan för hur du sätter upp mätningen i en framtida kampanj.

förra månaden eller kvartalet

Vill du läsa mer?

Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se

Vill du prenumerera?

Fyll i din namn och e-post här nedan

Är du redan en prenumerant?

Fyll i formuläret nedan

Tipsa dagens opinion

Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Lämna ett tips

Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Så här bygger du nya mätmål för pr 2016-12-01T23:10:10+01:00 Dagens Opinion Dagens Opinion