Det rullade chockvågor genom Pr-Sverige när nyheten om fusionen mellan kommunikationsrådgivarna Kreab och Gavin Anderson sändes ut den 16 februari 2009. Många tolkade nyheten som att amerikanska Omnicom, ägare till 900 kommunikationsföretag, hade slukat den svenska pr-juvelen. Lagom till Kreabs 40-årsjubileum 2010 skulle marknadsledaren gå samma väg som flera andra och köpas u

Vill du läsa mer?

Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se

Vill du prenumerera?

Fyll i din namn och e-post här nedan

Är du redan en prenumerant?

Fyll i formuläret nedan

Tipsa dagens opinion

Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Lämna ett tips

Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Så blev Kreab en internationell storspelare 2009-12-02T13:31:00+01:00 Dagens Opinion Dagens Opinion