skapa SMART(a) mål
Sätt upp Specifika mål som är Mätbara (measurable), genomförbarA, Relevanta (relevant) och Tajmade. Från dessa mål kan företaget mäta hur framgångsrik kampanjen är.

tydliggör budskapet

Det är viktigt att tänka på vad företaget vill kommunicera med kampanjen. Budskapet med företagets content ska överensstämma med företagets pr-strategi, men paketerat på ett annat sätt.

Vill du läsa mer?

Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se

Vill du prenumerera?

Fyll i din namn och e-post här nedan

Är du redan en prenumerant?

Fyll i formuläret nedan

Tipsa dagens opinion

Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Lämna ett tips

Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Så använder du content för framgångsrik pr 2016-10-21T15:40:53+02:00 Dagens Opinion Dagens Opinion