Pr-debatt: Branschen har en framtid, trots sina brister
Ingen kris, men en bransch i förändring. Pr-konsulter har dåligt rykte och ljuger. Rådgivare som fortfarande tror att sociala medier är en hype. Dessa kritiska omdömen framfördes under Svenska pr-företagens debatt i måndags.
Stefan Engeseth, som tidigare i år publicerat boken "The Fall of PR and Rise of Advertising", inledde debatten med bokens huvudteser: att smarta konsumenter ser igenom pr-budskap och att pr-branschens stora problem är lathet
Ingen kris, men en bransch i förändring. Pr-konsulter har dåligt rykte och ljuger. Rådgivare som fortfarande tror att sociala medier är en hype. Dessa kritiska omdömen framfördes under Svenska pr-företagens debatt i måndags.
Stefan Engeseth, som tidigare i år publicerat boken "The Fall of PR and Rise of Advertising", inledde debatten med bokens huvudteser: att smarta konsumenter ser igenom pr-budskap och att pr-branschens stora problem är lathet
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.