Människor faktagranskar inte på sociala medier
Zignal Labs har tillsammans med Harris Poll genomfört en undersökning om hur spridningen av fejkade nyheter påverkar varumärken. Undersökningen visar att en stor majoritet, 86 procent inte kritiskt granskar nyhetsinnehållet. PR Week rapporterar om undersökningen.
Zignal Labs har tillsammans med Harris Poll genomfört en undersökning om hur spridningen av fejkade nyheter påverkar varumärken. Undersökningen visar att en stor majoritet, 86 procent inte kritiskt granskar nyhetsinnehållet. PR Week rapporterar om undersökningen.
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.