Kunderna om sociala medier – svårt att räkna hem
Tidningen PR Week har bett brittiska kommunikationsavdelningar svara på hur se der på sociala medier. 64 procent anser att den främsta fördelen med sociala medier är att bygga varumärkeskännedom. Å andra sidan anser 62 procent att det finns verkliga möjligheter att göra affärer och kommunicera via sociala medier.
Det största hindret för att komma igång med sociala medier är svårigheten att förutse ROI, return on investment. En orsak som närmare 50 procent anger
Tidningen PR Week har bett brittiska kommunikationsavdelningar svara på hur se der på sociala medier. 64 procent anser att den främsta fördelen med sociala medier är att bygga varumärkeskännedom. Å andra sidan anser 62 procent att det finns verkliga möjligheter att göra affärer och kommunicera via sociala medier.
Det största hindret för att komma igång med sociala medier är svårigheten att förutse ROI, return on investment. En orsak som närmare 50 procent anger
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.