Tidningen PR Week har bett brittiska kommunikationsavdelningar svara på hur se der på sociala medier. 64 procent anser att den främsta fördelen med sociala medier är att bygga varumärkeskännedom. Å andra sidan anser 62 procent att det finns verkliga möjligheter att göra affärer och kommunicera via sociala medier.
 
Det största hindret för att komma igång med sociala medier är svårigheten att förutse ROI, return on investment. En orsak som närmare 50 procent anger

Vill du läsa mer?

Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se

Vill du prenumerera?

Fyll i din namn och e-post här nedan

Är du redan en prenumerant?

Fyll i formuläret nedan

Tipsa dagens opinion

Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Lämna ett tips

Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Kunderna om sociala medier – svårt att räkna hem 2010-04-14T20:38:03+02:00 Dagens Opinion Dagens Opinion