Pr-byrån K-street och undersökningsföretaget Novus utvecklar tillsammans K-street Index. Det ska vara ett mått på var svenskarnas påverkas mest inom de sociala medierna. Indexet bygger på en enkät utförd av Novus på 1 000 respondenter. 35 procent anser att de påverkas mest av Facebook som därmed får ett indexvärde på 100. Långt efter kommer Youtube med ett index på 44.
 
Här är listan
Facebook 100
Youtube

Vill du läsa mer?

Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se

Vill du prenumerera?

Fyll i din namn och e-post här nedan

Är du redan en prenumerant?

Fyll i formuläret nedan

Tipsa dagens opinion

Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Lämna ett tips

Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

K-street och Novus mäter sociala medier 2010-10-28T01:13:01+02:00 Dagens Opinion Dagens Opinion