Friktion mellan marknad och sälj
Försäljning är det mest använda nyckeltalet (kpi) på svenska marknadsavdelningar. Samtidigt ligger försäljning i botten vad gäller marknadsavdelningarnas ansvarsområden. Det visar en undersökning från Sveriges Annonsörer. I undersökningen Marknadsavdelningen 23 har intresseorganisationen Sveriges Annonsörer och managementkonsultbolaget Kapero genomfört en webbenkät riktad till marknadschefer, sälj- och affärsområdeschefer och vdar från de största reklamköpande företagen i Sverige
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.