Säga ”Carema” och sannolikt kopplas vårdföretagets varumärke av många till uppgifter om att patienternas blöjor vägdes. Det framställdes av Dagens Nyheter som den ultimata snålheten, men egentligen rörde det sig om en vanlig procedur i vården.  Carema fick byta varumärke och heter i dag Vardaga.
”1,2 miljoner för att byta en dörr på Nya Karolinska”, skrev Svenska Dagbladet 17 september.

Vill du läsa mer?

Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se

Vill du prenumerera?

Fyll i din namn och e-post här nedan

Är du redan en prenumerant?

Fyll i formuläret nedan

Tipsa dagens opinion

Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Lämna ett tips

Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Dörr kan bli Skanskas Carema-blöja 2017-09-29T18:48:48+02:00 Dagens Opinion Dagens Opinion