Bärta – Från foodtruck till 500 butiker

Planetnyttan går före kommunikationen för mat-uppstickaren Bärta. Startskottet för varumärket Bärta fyrades av när Pia Qvarnström 2015 drev foodtrucken Mögel som serverade vegansk, ekologisk och fermenterad mat. Hon bestämde sig för att vidareutveckla den indonesiska fermenteringsmetoden för att göra tempeh. Hon fick utvecklingsbidrag från Vinnova som ledde fram till varumärket Bärta, en groddad och fermenterad
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.