Volvos S60-lansering i Genève i mars har gett bilföretaget blodad tand när det gäller användingen av Facebook. Lanseringen följdes av uppåt 35 000 av totalt 80 000 fans på Volvos officiella sida.
– Vi har hittat en modell för att skapa liv i riktiga evenemang på Facebook och se till att våra fans får uppleva en direktsändningskänsla , säger Olle Axelsson, informationsdirektör på Volvo.
Kanalen ut är Volvos officiella sida på Facebook

Vill du läsa mer?

Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se

Vill du prenumerera?

Fyll i din namn och e-post här nedan

Är du redan en prenumerant?

Fyll i formuläret nedan

Tipsa dagens opinion

Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

Lämna ett tips

Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.

35 000 följde Volvos S60-lansering via Facebook 2010-10-21T02:02:37+02:00 Dagens Opinion Dagens Opinion