35 000 följde Volvos S60-lansering via Facebook
Volvos S60-lansering i Genève i mars har gett bilföretaget blodad tand när det gäller användingen av Facebook. Lanseringen följdes av uppåt 35 000 av totalt 80 000 fans på Volvos officiella sida.
– Vi har hittat en modell för att skapa liv i riktiga evenemang på Facebook och se till att våra fans får uppleva en direktsändningskänsla , säger Olle Axelsson, informationsdirektör på Volvo.
Kanalen ut är Volvos officiella sida på Facebook
Volvos S60-lansering i Genève i mars har gett bilföretaget blodad tand när det gäller användingen av Facebook. Lanseringen följdes av uppåt 35 000 av totalt 80 000 fans på Volvos officiella sida.
– Vi har hittat en modell för att skapa liv i riktiga evenemang på Facebook och se till att våra fans får uppleva en direktsändningskänsla , säger Olle Axelsson, informationsdirektör på Volvo.
Kanalen ut är Volvos officiella sida på Facebook
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.