Yieldex släpper verktyget Yieldex Analytics som låter publicister förutse annonsexponeringar baserat på historiska data.
Verktyget ska stötta annonsörer som kräver större säkerhet i deras digitala annonsinvesteringar, berättar Media Post.
Verktyget ska även kunna förutse hur mycket annonskontakter en mediekanal kan leverera.
När publicister mer säkert kan förutspå hur många som kommer att se en annons, kommer det att öka mediets möjlighet att driva annonsaffären, är det tänkt. Weather.com kommer att vara den första mediekanalen som använder verktyget.
Hela artikeln här

Rolf van den Brink
DO JOBB
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...