VECKANS AFFÄRER. Visma ingår avtal med Sveriges länsstyrelser och Valmet outsourcar it till CGI.
It-tjänsteföretaget CGI och industrikoncernen Valmet har ingått avtal om outsourcing av it. Avtalet gäller samtliga av Valmets kontor i fler än 30 länder och värderas till 284 miljoner kronor.
Elon väljer Ingå som ny huvudbyrå och lanserar det nya konceptet Homefulness.
Visma har fått i uppdrag att stötta Sveriges 21 länsstyrelsers it-verksamhet. Detta genom stöd för utveckling och support baserat på flera av länsstyrelsernas befintliga programvaror.
SVT lanserar Sportstudion, ett nytt format bara några dagar efter lanseringen av Morgonstudion.
Analys- och mediebyrån Mash har vunnit en ny kund i optikerkedjan Klarsynt.
Reitan Convenience har ingått avtal med Ip-Only om att leverera Wan, Lan och internet till Reitans butikkedjor Pressbyrån och 7-Eleven. Affärsvärdet uppskattas till 50 miljoner kronor.
Digitala utomhusreklamföretaget Visual Art expanderar i Danmark genom förvärvet av City Media.
Twilfit har valt nytt affärssystem. Valet föll på Microsoft Dynamics 365 och it-tjänsteföretaget EG.
Svenskt Näringsliv förlänger sitt avtal med it-bolaget Evry som innebär att Evry ska leverera it-tjänster inom områdena servicedesk, arbetsplats och infrastruktur.
Coca-Cola är ny sponsor till Nyheter24s matsektion och kommer att publicera eget native-innehåll på sajten.
Starcom är ny mediebyrå för boktjänsteföretaget Bookbeat.
Circus Communication har vunnit pitchen om att få göra japanska sportvarumärket Asics vinterkampanj.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...