It-koncernen Hewlett-Packard delades till slut i två företag. I samband med det går det nybildade HP Enterprise ut i en stor varumärkeskampanj.

Det var ifjol som ryktena om att HP skulle separera sina olika verksamheter bekräftades och på måndagen delades till slut det 76 år gamla företaget upp i två skilda bolag.
Pc- och skrivardelen ligger kvar i HP, medan det nya bolaget HP Enterprise, HPE, tar över hårdvara och tjänster för företag med förra HPs vd Meg Whitman i förarsätet.
Nu lanserar HP Enterprise också en global varumärkeskampanj för att skapa kännedom om det nya bolaget, skriver Adage.
Kampanjen har tagits fram tillsammans med Siegel and Gale samt BBDO New York och syns i tv, print, online och utomhus.

– Kampanjen visar hur vi påskyndar vad som komma skall för kunderna, oavsett om det är att driva fram innovation, transformation eller värde, säger Susan Popper, marknadschef på HPE.

Hur stor budget kampanjen har är oklart.

Läs mer och se kampanjfilmen här 

DO JOBB

IR-ansvarig till Academedia

AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...

Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg

Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...