90 procent av marknadsförarna instämmer i att personifierade kundupplevelser är kritisk för företagens framgång. Ändå anger 80 procent av konsumenterna att varumärkena inte förstår dem som individer.
Detta enligt studier från Econsultancy och IBM, som Newscred refererar till.
Enligt IBM studie finns ett glapp mellan varumärkens intentioner och deras kunders nöjdhet. Men ju bättre en ett varumärke känner sina kunder, desto går det att öka värdet i relationen. Ökar värdet går det att ta u högre priser. Men chansen till detta går förlorad i en relation som bygger på stapelvaror och pris.
* Newscred listar också mindsets som kan förbättra situationen.
* Kundupplevelse övertrumfar allt.
* Mänsklig touch är avgörande.
* Glöm kampanjer, tänk långsiktigt.
* Förtjäna kundernas förtroende.
* Bli personlig.
* Digital är inte längre mejl. Det är kärnan I kundupplevelsen.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...