Pearlfinders rapport Global Index som är en prognos för marknadskommunikationen 2018, visar en ökning i kommunikation riktad till kvinnor.

Pearlfinder har lanserat sin årliga rapport Global Index med över 10 000 marknadsförare som intervjupersoner. The Drum har samlat de viktigaste resultaten från undersökningen och rapporterar bland annat att 30 procent av de tillfrågade marknadsförarna planerar att förbättra den externa kommunikationen till den kvinnliga målgruppen. En påföljd efter den stora Metoo-rörelsen som väcktes i slutet av 2017.

Undersökningen visar även att varumärken planerar att öka budgeten för content med 5 procent.

En 26-procentig ökning i marknadsföring riktat till den yngre målgruppen tros komma under 2018.

Ordet autenticitet blir mer prioriterat inom marknadskommunikation 2018. 28 procent fler varumärken prioriterar ordet autenticitet i sin externa kommunikation 2018.

MER HÄR

DO JOBB

Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör

Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...

Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media

om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...