Twitter kommer att spåra hur väl Super Bowl-kampanjerna presterar på sociala medier-plattformen och utropa vinnare i fyra olika kategorier. Detta rapporterar Social Media Today.
Tävlingen går under hashtaggen #Brandbowl52 och Twitter kommer att utse vinnare i kategorierna.
#MVP – varumärket med höst procentandel av alla varumärkesrelaterade tweets under Super Bowl.
#Blitz – varumärket som skapade flest tweets under en minut.
#Quarterback – varumärket med flest retweets på en och samma tweet under Super Bowl.
#Interception – varumärket, utan köpt reklam-spot på Super Bowl som skapat högst procentuell konvertering.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...