Analys av ett företags content kräver strategier och verktyg.

När fler företag skaffar allt mer content av olika slag och olika format, blir det en allt större utmaning att förstå vad det innebär. Så förs resonemangen i en artikel i Econtent.
Tre fjärdedelar av företagen anser att det finns reella affärsinsikter att göra av att analysera företagets content. 60 procent av företagen anser att verktyg som gör denna typ av analys kommer att bli avgörande de fem närmaste åren. 80 procent av företagen i konsultbolaget AIIMs undersökning har ännu inte utsett någon samordnare för content-analys.

Ska arbetet med att analysera content lycks krävs en strategi och struktur som hanterar alla företagets olika data och samordnar affärskraven med teknikkraven. Det kommer att kräva samarbete mellan olika traditionella funktioner på ett företag och affärsavdelningen.

Planering av content-arbetet blir viktigt för de stora företagen. Hantering av internet content, kan som exempel belasta medarbetare så att det sänker responshastigheten mot kund. Automatisk igenkänning, vidareförmedling och inhämtning av content kan vara tekniker som avhjälper problemen.

LÄS HELA ARTIKELN HÄR

DO JOBB

IR-ansvarig till Academedia

AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...

Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg

Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...