VECKANS AFFÄRER. Storytel har hittat en ny strategisk kreativ byrå. Samtidigt väljer SAS ny mediebyrå.
Efter en byråpitch har Storytel valt B-Reel som ny strategisk kreativ byrå.
Influeraren Sofia Ståhl (PT-Fia) har avslutat samarbetet med Tourn och flyttar sin blogg till Bonnier Magazines & Brands-ägda Amelia.se.
HUI Research avslutar samarbetet med SCB kring Detaljhandelsindex (DHI).
SAS väljer Mindshare och Group M som mediebyrå.
E-hälsobolaget Kry inleder ett samarbete med Lloydsapotek där Krys patienter ska ha möjlighet att ta prover på utvalda apotek som sedan analyseras och användarna (patienterna) får sedan provresultatet via Kry-appen.
Viking Line Skandinavien inleder samarbete med pr-byrån Wenderfalck.
Mobiloperatören Tre lanserar sitt nya reklamkoncept ”Ha ett bra uppkopplat liv”.
Mjukvaruföretaget Einride (inom självkörande fordon) väljer Nord DDB som kommunikationsbyrå.
Designbyrån You Are Here förvärvar reklambyrån Kream.
Dear Friends är ny reklambyrå till projektet att marknadsföra utvecklingen av Göteborg.
Svenska fintechbolaget Trustly har inlett ett partnerskap med lettiska flygbolaget Airbaltic där flygbolagets kunder ska kunna köpa biljetter och tjänster online med digitala id-kontroller av kundens bank genom Trustlys betaltjänst.
Elekta väljer IBM Watson Health för att erbjuda Watson for Oncology tillsammans med Elektas egna cancervårdslösningar.
Assa Abloy har förvärvat svenska Phoniro som levererar integrerade lösningar dör digital nyckelhantering.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...