VECKANS AFFÄRER. Här är Spotifys nya mediebyrå, Proacts datahanteringsavtal och annonsbolaget Reklam365 nya ägare.
Universal Mccann är Spotifys nya globala mediebyrå.
Grit Media, dotterbolag till Norran-koncernen, förvärvar annonsbolaget Reklam365.
Maverick by Sigma öppnar kontor i Malmö. Samtidigt förvärvar bolaget även byrån Coure för att stärka erbjudandet inom Life Science, Medical och Retail.
Management-konsultbolaget Deloitte förvärvar Acne och dess dotterbolag.
Bonnier Magazines & Brands lanserar en ny utbildningsakademi under namnet Digital Academy.
Acando förvärvar design-byråerna Daytona och Transformator Design.
Proact har tecknat avtal med Colly Company om leverans av en datahanteringstjänst som kommer att stödja en planerad övergång från intern it-drift till molnet. Proact kommer även att agera rådgivare till Colly Companys genomförande av molnstrategin.
Svenska contentbyrån Oh My exanderar till Norge genom att öppna ett kontor i Oslo. Kontoret förväntas vara i gång vid årsskiftet.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...