Svenska musikstreamingjätten utökar den asiatiska marknaden genom att etablera sig i Thailand. Samtidigt tycks Spotify närma sig börsen alltmer.

Ryktena kring Spotfys börsnotering fortsätter i såväl amerikanska som svenska medier och den tycks närma sig. Spotify har de senaste åren fokuserat på att utöka sin geografiska marknad genom inträde i asiatiska länder. Nu rapporterar Techcrunch att Spotify etablerar sig på den thailändska marknaden och att premium-tjänsten kostar 32 kronor i månaden.

Med lanseringen finns Spotify nu i 61 länder, något som visar hur företaget strategiskt utökar sin marknad. Techcrunch rapporterar att nästa land i sikte är Vietnam, men att en sådan lansering fortfarande inte är officiell.

DU KAN LÄSA ARTIKELN HÄR

DO JOBB

Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör

Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...

Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media

om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...