Spoon, OTW, Make Your Mark och Bond Communication är nominerade i Pearl Awards.
Contentbranschen fortsätter att dela ut priser och de svenska byråerna Spoon, OTW och Make Your Mark fortsätter att uppmärksammas.
Spoon leder den svenska internligan med 6 nomineringar i kategorierna Best blog (Twentyfour7/Wärtsilä), Best photography (Lofoten/Volvo Trucks), Best video (Sos Alarm recruitment campaign/Sos Alarm), Automotive (The Iron Knight/Volvo Trucks) och Industrial, manufacturing and construction (Conversations/Kone) och Retail (Lillego’ Launch/Kiwi).
Make Your Mark har fem nomineringar i kategorierna Best internal communications (Försvarets forum/Försvarsmakten), Best native advertising/advertorial (Henkel nordic campaign/Henkel), Best print magazine b2c (NK Stil/Nordiska kompaniet), Best website (Försvarsmakten – vår historia/Försvarsmakten) och fashion and beauty (Nk Stil/Nordiska Kompaniet).
OTW har också fem nomineringar i kategorierna Best native advertising/advertorial (From Great to Greatness/Volvo Trucks), Best video (The Challenge/Netent), (Anytime’s playtime feat. Sara Sjöström/Betsson), Best special issue (Sas70/Scandinavian Airlines) och non-profit/association/government (Steps for life/Suicidprevention i Väst & Västra Götalandsregionen).
Bond Communication är nominerad till ett pris, tillsammans med OTW för kampanjen From Great to Greatness för Volvo Trucks.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...