Spoon, OTW, Make Your Mark och Bond Communication är nominerade i Pearl Awards.

Contentbranschen fortsätter att dela ut priser och de svenska byråerna Spoon, OTW och Make Your Mark fortsätter att uppmärksammas.

Spoon leder den svenska internligan med 6 nomineringar i kategorierna Best blog (Twentyfour7/Wärtsilä), Best photography (Lofoten/Volvo Trucks), Best video (Sos Alarm recruitment campaign/Sos Alarm), Automotive (The Iron Knight/Volvo Trucks) och Industrial, manufacturing and construction (Conversations/Kone) och Retail (Lillego’ Launch/Kiwi).

Make Your Mark har fem nomineringar i kategorierna Best internal communications (Försvarets forum/Försvarsmakten), Best native advertising/advertorial (Henkel nordic campaign/Henkel), Best print magazine b2c (NK Stil/Nordiska kompaniet), Best website (Försvarsmakten – vår historia/Försvarsmakten) och fashion and beauty (Nk Stil/Nordiska Kompaniet).

OTW har också fem nomineringar i kategorierna Best native advertising/advertorial (From Great to Greatness/Volvo Trucks), Best video (The Challenge/Netent), (Anytime’s playtime feat. Sara Sjöström/Betsson), Best special issue (Sas70/Scandinavian Airlines) och non-profit/association/government (Steps for life/Suicidprevention i Väst & Västra Götalandsregionen).

Bond Communication är nominerad till ett pris, tillsammans med OTW för kampanjen From Great to Greatness för Volvo Trucks.

DU HITTAR NOMINERINGARNA HÄR