Snapchat har över sex miljarder visningar per dag, rapporterar Financial Times. Det är en rejäl ökning från i våras.
Jämfört med i maj har antalet dagliga visningar tredubblats till över sex miljarder. Financial Times jämför siffran med Facebooks åtta miljarder visningar.
Enligt Financial Times spår nu analytiker att digitala videoannonser kommer att öka markant, i takt med att rörligt blir allt mer populärt i de sociala medierna. Ett exempel är Emarketer som tror att intäkterna från digitala klipp bara i USA i år lär öka med 42 procent till 65 miljarder kronor.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...