Kontinuitet, content och klippning är några av grundstenarna för att lyckas med bygget av en Youtube-kanal.

Social Media Examiner delar med sig av tips för att lyckas med din Youtubekanal. Här är listan.

1. Se till att du har ett kontinuerligt publiceringsschema där du laddar upp videos flera gånger varje vecka för att ranka högre och fånga en större publik.

2. Skapa och förhåll dig till ett hållbart arbets- och publiceringsschema.

3. Inled varje video med en intressant ”hook” som fångar tittarna. Ett sätt att göra detta på är att inleda med slutresultatet och sedan spendera resten av videon att förklara hur du nådde fram dit.

4. Håll intro och credits korta för att inte tappa tittarnas intresse.

5. Lägg till så kallade end screens i slutet av videon där du kommunicerar med tittarna och länkar till och marknadsför din kanal för att behålla tittarna längre och konvertera prenumeranter.

6. Se till att du klipper och redigerar ditt content professionellt och minimerar distraherande pauser, tystnader eller störande moment i bakgrunden, för att förbättra innehållet.

7. Skapa thumbnails (videoklippets bild) som lockar användarna att klicka på videolänken.

8. Se till att dina thumbnails är sökoptimerade genom Google Adwords.

9. Dra inspiration från de bästa. Se till att haka på de senaste kategori-trenderna och kopiera populärt innehåll som trendar för stunden.

10. Visningstiden på dina videos ökar om ditt kvalitativa innehåll är längre.

11. När du väl bemästrat den så är live-funktionen det enklaste sättet att skapa innehåll.

12. Skapa innehåll som bygger en emotionell koppling mellan dig och tittarna, var aktiv i kommentarfältet, dela personliga historier, använd dig av aktuella sakfrågor i ditt innehåll, skapa how-to-content (så gör du…) och bygg ditt innehåll baserat på sökningar.

13. Populärt innehåll kan återanvändas genom att skapa serier där du fördjupar innehåll som fungerar bra.

14. Samarbeta med andra populära youtubers och använd dig av deras namn när du marknadsför din video.

MER HÄR