Patrick Rona digital chef för McCann Worldgroup ger i Campaigne kommenterar huvudtemat på Mobile World Congress I Barcelona.
Temat är "Upplevelseekonomin". Patrick Rona säger:
"Det har pratats om detta några år, skillnaden nu är att det inte längre är teoretiskt, utan möjligt oh på riktigt och det sker i stor skala. Under 2017 kommer ytterligare 1 miljard människor att anslutas till internet via sina mobila enheter".
Patrick Rona berättar att han ser en read av "fascinerande produkter och tjänster som transformerar affärsmodellerna och pushar kategorigränserna".
Detta väcker frågor för marknadsförarna:
"Känner du din uppkopplade konsument? Och än viktigare, vilka värdefulla upplevelser ska du leverera till din uppkopplade konsument för att stödja din affär och ditt varumärke för att lyckas upplevelseekonomin?"

Rolf van den Brink
DO JOBB
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...