När byggjätten Bauhaus ska gå in tungt i content marketing är det produktionsbolag med långfilmsmeriter som gör upp.

Bauhaus ska anställt en särskild ansvarig som ska sköta bolagets content-strategier. Tanken är producera ett stort antal filmer om hur olika byggprojekt utförs. Kopplat till filmerna när det visas på webben ska finnas anslutande produktkatalog.

Byråerna som ska göra upp om affären ska vara Acne, B-reel och Crisp Film. Acne ligger som exempel bakom filmen om Håkan Hellström, Känn ingen sorg, medan Crisp ligger bakom filmen Orion med bland annat Johannes Brost i huvudrollen.

Upphandlingen ska vara klar till årsskiftet och vara värd runt 6 miljoner kronor.

Både K-rauta såväl som Byggmax har jobbat hårt med rörlig film. Bolist har samarbetat med TV4s hemmafixare Martin Timell.  

Beaconomist har sökt Bauhaus marknadschef Johan Saxne för en kommentar.

DO JOBB

Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg

Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...

Projektledande kommunikatör till Sveriges Ingenjörer

Till Sveriges Ingenjörer,  landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker vi en engagerad kommunikatör med starka projektledarfärdigheter för att förstärka teamet inom rekryteringskommunikation, medieköp och kampanjer. Är...

Social Media Manager med kommunikationsansvar till Futurion

Futurion är tankesmedjan för framtidens arbetsliv. Vi bidrar med kunskap och insikter om morgondagens jobb och arbetsmarknad och de utmaningar som tjänstemännen möter. Genom att...

Webbkommunikatör till Sveriges Ingenjörer

Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker nu en webbkommunikatör som ska ansvara för lösningar runt medlemmarnas engagemang genom värdeskapande tjänster och tillhörande kommunikativa...