Rapparen P Diddys tv-bolag Revolt TV, producerar content till staden Seattle.
Det sker i en scen i Sounds by the Sound, i åtta halvtimmes-program, som beställts av Visit Seattle.
Tv-serien djupdyker u Seattles musikaliska rötter och nuvarande musikscen, medan den exponerar landmärken som Space Needle and Chihuly Gardens.
Branded content på tv vinner mark med nätverk som MTV, CNN och dotterbolaget HLN, som skapar tv-shower med marknadsavdelningarna. HLN har i USA kört serier som Growing America och A Journey to Success för hotellkedjan Holiday Inn.
"För att nå millenniekonsumenterna behöver man tänka längre än traditionella reklamplaceringar. Content-produktion har blivit en del av vår identitet. Konkurrensen är så hård, att vi var tvungna att karva ut en nisch, säger Brian Bloodgood, ansvarig för content-samarbeten på Revolt TV.
LÄS HELA ARTIKELN HÄR

Rolf van den Brink
DO JOBB
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...