Contentbyrån OTWs nya byråchef och vice vd Emma Broms kommer senast från kommunikationsbyrån FamiljenPangea. Hon ska skapa en fullservice-byrå av OTW.

– Det är kul att få komma in i ett gäng där det finns så mycket energi och kunnande. Att börja på ett nytt jobb mitt i maj månads leveranspeak har sina fördelar, jag får en brant inlärningskurva, säger Emma Broms och berättar om uppdraget att utveckla OTWs erbjudande.

– Det handlar om att vi ska fortsätta att utveckla byrån i takt med våra kunders behov. Det finns redan idag kompetens och kundcase på OTW som definitivt kan mäta sig med fullservicebyråer, det handlar om att paketera, organisera och förstärka med resurser.

Hur ser tillväxtplanerna ut på kontoret?
– Vi ska så klart rigga inför de nya, bredare uppdrag som vi ser efterfrågan på. I vilken mån det kräver rekryteringar och var vi behöver förstärka börjar jag med att titta på.

I OTWs officiella meddelande där det kommuniceras om rekryteringen av Emma Broms nämns nyckelorden management och affärsutveckling.

– Det hänger ihop med att utveckla erbjudandet mot fullservice. Bra kommunikation utgår från och stärker kundens affär, då finns det en naturlig logik i att vi är vassa även på affärsstrategi.

Hur tycker du att den svenska contentbranschen utvecklas?
– Alla branscher som jobbar med kommunikation märker ju så klart av att gränserna inte är lika tydliga längre. Content kommer ut som en vinnare där – att hitta berättelserna som engagerar och att ha ett redaktionellt tankesätt kombinerat med digital kompetens och kunskap om hur man bäst sprider ett budskap blir värdefulla redskap i en värld med nya konsumtionsmönster.

Vilka är contenttrenderna i dag?
– Mer rörligt, större individanpassning och fler autentiska berättelser.

Vad utmärker bra content 2018?
– Den väcker känslor, skapar diskussion och ger mätbara resultat på affären.

DO JOBB

Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör

Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...

Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media

om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...