Byrånätverket Omnicom ökade omsättningen under 2014 med 5 procent till 127 miljarder kronor.

 

I Europa låg tillväxten på 1 procent jämfört med 7,5 procent i USA och 10,1 procent i Afrika och Mellanöstern.

Nettoresultatet ökade med 11,4 procent till 9,2 miljarder kronor. Omnicom koncernchef John Wren säger sig vara väldigt trygg i att Omnicom ska nå en organisk tillväxt på minst 3,5 procent under 2015. Omnicom som bland annat driver mediebyrånätverket OMD, ökade intäkterna från annonsköp med 9,1 procent. Då erövrades stora kunder som Johnson & Johnson. Pr ökade med 4,1 procent, och CRM med 1,9 procent.

DO JOBB

IR-ansvarig till Academedia

AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...

Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg

Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...