Mediebyrån OMD sjösätter Newsroom. Det är ett team som ska levererar insikter och idéer i realtid.
Byrån har lierat sig med it- och mediepartners som Buzzfeed, The Guardian, Global Radio, Google, Facebook och Outbrain.
Tjänsten har innovationchefen Toby Gunton som chef och ska reda ut vad som fångar människors uppmärksamhet och skapar kreativa och relvanta idéer för byråns kunder.
OMD sjösätter även det kreativa navet Create som täcker flera kommunikationsdiscipliner, uppger Campaigne.
Läs hela artikeln här.
http://www.campaignlive.co.uk/news/1335791/omd-launches-newsroom/

Rolf van den Brink
DO JOBB
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...