J Walter Thompson sjösätter det globala byrånätverket Mirum, som förenar 11 digitalbyråer med 40 kontor i 17 länder. Koncernen, som är en del av WPP, får från start 2 200 anställda.
Koncernchef blir Digitarias vd Dan Khabie. Tanken är att bygga ett nätverk av byråer som har en stark lokal förankring med grundprincipen att använda innovation, design, data, marknadsföring och teknologi som faktorer för omvandling av affärsmodeller. Koncernen ska särskilt koncenterer sig på content och användarupplevelser, UX. Från start får Mirum en kundportfölj bestående av kunder som Cyrela, Daum Kakao, Finnair, HSBC, Mazda, Microsoft, Nokia, Petco, Singapore Tourism Board, TD Bank, Walmart och XL. I Finland och Sverige byggs Mirum runt ActivearkJWT.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...
Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker nu en webbkommunikatör som ska ansvara för lösningar runt medlemmarnas engagemang genom värdeskapande tjänster och tillhörande kommunikativa...