The New York Times utforskar nya möjligheter att förbättra sin storytelling.
Det amerikanska mediehuset lanserade i veckan en ny augmentedreality (ar)-applikation via App Store för att utforska nya sätt en ny användarupplevelse och använda immersiv tech för att ändra sättet journalisten kan skildra sin story.
Redan under nästa vecka kommer The New York Times att gå live med ett reportage kring de olympiska spelen där app-användaren kommer att kunna se tävlande atleter i 3D.
The New York Times kallar augmented reality-funktionaliteten ”en ny väg som kan leda bort från abstrakta beskrivningar till verklighetstrogna, fysiska och visuella beskrivingar”.
The New York Times meddelar att mediehuset utvecklar kompabilitet med Android, men ännu finns tjänsten bara tillgänglig för Iphone-användarna.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...