Nasdaq, som driver Stockholmsbörsen, sponsrar entreprenörspodcasten Startuppodden.
Den drivs i sin tur av journalisten Mikael Zackrisson som tidigare jobbat på Veckans Affärer, Internetworld och Sveriges Radio.
Nasdaq har ett långsiktigt intresse av att det växer upp nya bolag, som så småningom kan komma in på börsen. En del i sponsorskapet ligger i att Nasdaqs noteringsansvariga ger goda råd om vad som krävs för en börsintroduktion.
I Startuppodden får svenska digitala entreprenörer från företag som Klarna, Spotify, Lendo, Adprofit, Toca Boca och Mutewatch komma till tals.
Mikael Zackrisson vill inte berätta hur omfattande Nasdaqs åtagande är.
– Jag kan inte kommentera nivåerna. Men via podden når de ju en målgrupp som de har svårt att nå på annat sätt.
Hur gör du för att få trafik till podden?
– Jag jobbar med sociala medier, Facebook, Twitter och Linkedin. Jag aktiverar mitt nätverk. Sedan finns podden på Veckans Affärer också. Vi har runt 5 000 lyssningar per episod just nu.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...
Till Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker vi en engagerad kommunikatör med starka projektledarfärdigheter för att förstärka teamet inom rekryteringskommunikation, medieköp och kampanjer. Är...
Futurion är tankesmedjan för framtidens arbetsliv. Vi bidrar med kunskap och insikter om morgondagens jobb och arbetsmarknad och de utmaningar som tjänstemännen möter. Genom att...
Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker nu en webbkommunikatör som ska ansvara för lösningar runt medlemmarnas engagemang genom värdeskapande tjänster och tillhörande kommunikativa...