Byrån Baluba listar de sex dominerande marknadsföringsdisciplinerna för 2015.

MOBILEN FÖRST I ALLA LÄGEN

"Tidigare har det ofta talats om mobile first vid utveckling av till exempel webbplatser, men under 2015 kanske det snarare är dags att börja tala om mobile only”.

MER VIDEO ÄN NÅGONSIN
Facebook och Twitter släpper videofunktioner och ska utmana Youtube.

UTSUDDADE GRÄNSER MELLAN MARKNADSFÖRINGSDISCIPLINERNA
"Publiken tenderar att vara villiga att både konsumera och dela bra berättelser oavsett i vilken form den gestaltas eller vem avsändaren är".

REALTIDSMARKNADSFÖRINGEN SLÅR IGENOM
"Med förbättrade möjligheter att styra sin marknadsföring mot rätt publik, och en mer eller mindre ständigt uppkopplad sådan kommer 2015 bli året då realtidsmarknadsföring blir ännu viktigare".

DIGITALA STRATEGIER FÖR ALLA KANALER?
"Digitala strategier kanske inte längre behöva behandlas som just digitala strategier, utan ses som en naturlig del av varje företags marknadsförings- och affärsstrategi."

KOPPLA UPP HEMMET OCH KROPPEN
"2015 kommer med all sannolikhet bli året då wearables och andra uppkopplade prylar tar allt större plats i vardagen."

Hela listan finns här

 

DO JOBB

Näringspolitisk utredare till Sveriges Åkeriföretag

Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...

IR-ansvarig till Academedia

AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...

Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg

Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...