Marknadsförare ska kunna nå passagerna i Londons klassiska taxibilar via beacons.
4 000 av de svarta bilarna ska få ett system från Ubiquitous och Proxama installerat. Det berättar the Drum. Tanken är att passagerarna i baksätet ska kunna nås med kommersiella budskap till mobiltelefon via bluetooth. Ett företag som har testat beacon för marknadsföring är Coca-Cola.
LÄS HELA ARTIKELN HÄR

Rolf van den Brink
DO JOBB
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...