På fredag lanserar Jordbruksverket ersättaren till sajten Matlandet.se som skrotas efter att regeringen lagt ned projektet.
Istället bjuds det Hjälmargös och tunnbröd (Dalarna/Hälsingland) på Grand Hôtel i Stockholm, 12 december, när sajten Smaka Sverige lanseras som ersättare till Matlandet.se.
Sajten har utvecklats av webbyrån Consid. Sajten är en del av ett större informationsprojekt som är utlagt på Jordbruksverket för totalt 1,5 miljoner kronor under 2014.
– Vi ser sajten som ett sätt att tillhandahålla information som ska stärka matproduktionen och förbättra destinationsmarknadsföringen oavsett politik, säger Elisabet Bjelke, kommunikatör på Jordbruksverket.

Rolf van den Brink
DO JOBB
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...