Internetannonsörernas organisation IAB bygger om sin årliga utmärkelse Mixx Awards.
Mixx Awards får två nya kategorier: Bästa Influencer kampanj och Best Search Campaign, där vinnarbidraget får vara med och tävla i IABs europeiska upplaga av Mixx Awards.
Det kostar 1 700 att skicka in ett bidra till tävlingen. Därefter kostar varje bidrag 700 kronor. Deadline är 28 februari.
– Vi hoppas att få in lika många bidrag som förra året, upp mot 100 eller kanske ännu fler, drygt 100, säger IABs Sverige-vd Charlotte Thür.
IAB styr också om själva prisutdelningen.
– Det ska bli ännu mer gala och mindre talare.
Charlotte Thür utvecklar:
– Vi hoppas att det ska bli galan hela digitalbranschen vill gå på.
Den 26 april hålls galan liksom i fjol på Nalen i Stockholm. Biljetten kostar 2 400 kronor. Bandet, Soul company är redan hyrt.
– Jag trodde inte mediebranschen var så dansant, men det var en otrolig partystämning förra året, och därför har vi liveband i år också.
MER OM MIXX
KATEGORIER
Bästa Kampanj Innovation & Direkt Respons
Bästa Influencer kampanj – Nyhet!
Best Search Campaign- vinnarbidraget går direkt vidare till IAB Europe Mixx Awards – Nyhet!
Bästa Digitala Annonsmiljö
Bästa Digitala Säljteam
Bidragens bedöms av en jury.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...