Internetannonsörernas organisation IAB bygger om sin årliga utmärkelse Mixx Awards.

Mixx Awards får två nya kategorier: Bästa Influencer kampanj och Best Search Campaign, där vinnarbidraget får vara med och tävla i IABs europeiska upplaga av Mixx Awards.

Det kostar 1 700 att skicka in ett bidra till tävlingen. Därefter kostar varje bidrag 700 kronor. Deadline är 28 februari.

– Vi hoppas att få in lika många bidrag som förra året, upp mot 100 eller kanske ännu fler, drygt 100, säger IABs Sverige-vd Charlotte Thür.

IAB styr också om själva prisutdelningen.

– Det ska bli ännu mer gala och mindre talare.

Charlotte Thür utvecklar:

– Vi hoppas att det ska bli galan hela digitalbranschen vill gå på.

Den 26 april hålls galan liksom i fjol på Nalen i Stockholm. Biljetten kostar 2 400 kronor. Bandet, Soul company är redan hyrt.

– Jag trodde inte mediebranschen var så dansant, men det var en otrolig partystämning förra året, och därför har vi liveband i år också.

MER OM MIXX
KATEGORIER
Bästa Kampanj Innovation & Direkt Respons

Bästa Influencer kampanj – Nyhet!

Best Search Campaign- vinnarbidraget går direkt vidare till IAB Europe Mixx Awards – Nyhet!

Bästa Digitala Annonsmiljö

Bästa Digitala Säljteam

Bidragens bedöms av en jury.