Rekryteringsföretaget Hammer & Hanborg vill börja hyra ut mer eller mindre kompletta digitala marknadsavdelningar med it-system och allt.

Tjänsten heter Digital Marketing Center och bygger på ett samarbete mellan Hammer & Hanborg, som hyr ut särskilt utbildade personer och byrån Customersonly, som levererar ett it-system som gör det möjligt att testa, skicka ut och utvärdera digitala kampanjer via mejl och sociala medier.

– Vem sitter på it-budgeten i dag? Markandschefen eller it-chefen? Vi ser att marknadschefen allt mer får hantera it-budgeten och har behov av kompetens. Finns det inte på marknadsavdelningen är det här ett sätt att snabbt komma igång, säger Lotta Fredrikson, ansvarig för erbjudandet på Hammer & Hanborg.

Ännu har ingen tecknat sig för tjänsten, men hon säger att intresset verkar stort.

– Vi vänder oss till marknadsavdelningar med många intressenter och mycket utskick. Vi tror även kommunikationsavdelningar i offentliga sektorn kan ha nytta av detta.

Tjänsten köps med en 90-dagars försöksperiod. Därefter faktureras kunderna månadsvis. Vilka prisnivåer det handlar om vill inte Lotta Fredrikson uppge.

DO JOBB

IR-ansvarig till Academedia

AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...

Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg

Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...