VECKANS AFFÄRER. H&M erbjuder sina varumärken på Tmall. Creo och Unreel slås samman och skapar ny digitalbyrå.
H&M och Alibaba Group utökar samarbetet genom att erbjuda utvalda H&M-varumärken på Alibabas e-handelsplattform Tmall på den kinesiska marknaden.
Creo och Unreel går samman och bildar digitalbyrå specialiserad på rörlig media. Det nya bolaget har drygt 40 medarbetare.
EY planerar att anställa 600 nya medarbetare under 2018 i Sverige. Detta eftersom att kompetensbehovet breddas, inte minst inom digitalisering.
Spoon lanserar nya content-kampanjen 200 dagar med Selma för kunden Ronald McDonald Hus Göteborg.
Crunchfish bildar dotterbolag för connected ar-teknologi, kring mobil närhetsbaserad interaktion för ökad tydlighet gentemot kunder och kapitalmarknad.
LC Electronics meddelar att företaget nystartar affärsområdet Mobile Communications på de nordiska marknaderna.
Danske Bank lanserar appen, Månadspengen.
Nyheter 365 öppnar kontor i New York, USA.
Vålamagasinet har tecknat avtal med digitalbyrån Cloud Nine för utveckling av en ny e-handelsplattform baserad på Litium.
Catena Media förvärvar nyhetssajten för sport Squawka.com.
OTW lanserar nya reklamfilmer för nischbanken Nordax.
Cervera erbjuder leverans samma dag i butik för beställningar gjorda via e-handeln. Funktionaliteten är framtagen i samarbete med Urb-it.
Affärsområdet Metrojobb, inom Metro, bolagiseras 2018.
Tourns dotterbolag Hubso ingår avtal med influeraren Samir Badran, med varumärket Youmademe.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...