Det tyska hårvårdsproduktföretaget Henkel har tagit fram ett antal nya digitala tjänster som ska förbättra kundernas kundupplevelse hos frisören.

Henkel har tagit fram en augmented reality-tjänst där användarna kan förhandsgranska nya hårfärger och frisyrer på sig själva hos frisören innan de bestämmer sig. Företaget bakom varumärket Schwarzkopf Professional kommer även att erbjuda en djupgående analys, med hjälp av infrarött ljus och ljussensorer som analyserar hur välmående användarens hår är och därefter skräddarsy schampon baserade på analysen. Detta skriver CNN.

Enligt CNN kommer Henkel att erbjuda de nya ar-tjänsterna i utvalda frisörsalonger i USA och i Europa under 2018.

MER HÄR

DO JOBB

Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör

Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...

Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media

om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...