Ica skrev i eftermiddags på för en ny contentbyrå som bland annat ska producera kundtidningen Buffé. Det rör sig om ett mångmiljonuppdrag.
Affären går till Studio Bon, som är utsprungen ur prestigetidningen Bon.
”Med Studio Bon får vi en kreativ partner helt inriktad på livsstilkommunikation som kan hjälpa oss lyfta innehållet i Buffé. Med Studio Bons arbetssätt för integrerad kommunikation och byråns fingertoppskänsla, är jag övertygad om att vi på ICA får den inspirations- och energikick vi söker med samarbetet”, kommenterar Mats Liedholm, marknadsdirektör på ICA.
Ägarna till Studio Bon driver bolaget Letterhead, som omsatte 27,3 miljoner kronor år 2016 och gjorde ett rörelseresultat på 5,1 miljoner kronor. Nu kan omsättningen öka i Studio Bon.
Hos den tidigare byrån, sedan 10 år, sysselsatte Ica-uppdraget fem personer som nu är uppsagda. Uppdraget låg i bolaget OTW Group som omsatte runt 18 miljoner kronor.
Buffé ges ut 11 gånger per år och är enligt Ica Sveriges största mattidning.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...