Då var den första hälften av den första säsongen av Beaconomists första utgivningsår avklarat. Ja, rentav lite drygt. Det här är utgåva 22 av totalt 40 i år.

Alla bitar är på plats. Vi har byggt ett eget CMS, vi har färdiga appar, nyhetsbrev och en responsiv sajt. Och en liten men mycket kunnig publik. Alla saker en digital publicist kan önska sig år 2015.

I detta nummer berättar vi hur Max försöker öka försäljningen av hamburgare genom att anlita Youtube-stjärnor. Det är då man inser hur avlägsen idén om att göra reklam ter sig. Vad leder det till? Att medierna får skaffa ett antal journalister som blir superstjärnor medan resten av materialet produceras av robotar?

Jag tror mycket på teknik som föreslår material och förutsäger händelser. Vi testar en del funktioner som verkar mycket lovande. Det ä dags att ge publicisterna verktygen som gör att de kan producera mer och bättre, en utvecklingsfas som de flesta andra branscher varit igenom.

Vi tar ett sommaruppehåll nu, slipar på våra tankar och verkyg och återvänder förhoppningsvis lagom till lanseringen av nya versioner av Drupal och Windows och annat viktigt för oss som jobbar med egna kanaler och content. 

Hörs.

Rolf van den Brink, ansvarig utgivare

DO JOBB

IR-ansvarig till Academedia

AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...

Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg

Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...