Göteborgs stad genomför en stor upphandling av content där fem byråer får vara med och leverera.
Linda Thilander, som är ansvarig för upphandling i Göteborgs stad, uppskattar att det rör sig om inköp på 55 miljoner kronor under de fyra år som avtalen ska gälla.
– Det bygger på en uppskattning vi gjorde efter hur mycket vi handlade 2013.
Tidigare handlade förvaltningarna upp egna byråer, men nu ska Göteborg handla upp centralt. Det rör sig om fem fullservicebyråer och 15 skribentbyråer. Upphandlingarna ska göra klart samtidigt.
Vad är det ni ska köpa av byråerna?
– Det är allt möjligt, redaktionell kommunikation och content marketing från idé och strategi till grafisk form.
Avtalet ska träda i kraft 1 december 2015 och ska gälla i två år med möjlighet till förlängning. Maxtiden är dock fyra år. Sista ansökningsdag är 25 mars.
Tidigare har ett 80-tal kommunikationsbyråer levererat till Göteborgs förvaltningar.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...