Google testar annonseffektivitet med hjälp av fejkat varumärke
Google har använt sig av ett fejkat pizzavarumärke för att testa annonseffektivitet på Youtube. Det är Googles Unskippable Labs som experimenterat med annonseffektiviteten på Youtube genom att skapa ett fejkat pizzavarumärke och sedan gått live med 33 olika annonser på Youtube för att se hur användarna bemöter dem. Enligt Techcrunch har annonserna genererat 20 miljoner
Vill du läsa mer?
Mejla oss: prenumerera@dagensopinion.se
Vill du prenumerera?
Fyll i din namn och e-post här nedan
Är du redan en prenumerant?
Fyll i formuläret nedan
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.